Capcodevraag

Discussie en vragen over p2000 & C2000 en aanverwante zaken.
Plaats reactie
Lee
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 jan 2007 19:34:03

Capcodevraag

Bericht door Lee » 8 jan 2007 18:13:54

Al geruime tijd volg ik de monitor, nu is het tijd voor een eigen pager.
Ik ben met P2000 dus een beginner!
Ik heb vandaag de Jupiter Pro binnengekregen. Daarin staan standaard de Capcodes van Rotterdam. Ik wil de capcodes van Leiden E.O. erin zetten.

Nu zie ik in het overzicht heel veel capcodes staan.
Mijn vraag is het nu nodig om alle afzonderlijke codes erin te zetten of is er een groepscode die alle zichtbaar maakt.
Ik zou anders 40 capcodes erin moeten zetten, daar is dus geen plaats voor!

Daar bedoel ik mee, net zoals vroeger bij de scanners dat de hoofdzender gekoppeld is aan de districten en porto's? Ik zie wel iets bij de vragen staan, als monitorcode en lichtkrant.....Maar!

Voorburg
Moderator
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 jul 2006 20:36:48
Locatie: ***Haaglanden***
Contacteer:

Re: Capcodevraag

Bericht door Voorburg » 8 jan 2007 19:03:53

Lee schreef:Ik wil de capcodes van Leiden E.O. erin zetten.

Nu zie ik in het overzicht heel veel capcodes staan.
Mijn vraag is het nu nodig om alle afzonderlijke codes erin te zetten of is er een groepscode die alle zichtbaar maakt.
Ik zou anders 40 capcodes erin moeten zetten, daar is dus geen plaats voor!
Het ligt er helemaal aan hoe vaak jij je pieper af wilt laten gaan.
Wil je dat bij iedere melding van Hollands midden. Dan kan je de monitorcode van HM er in zetten (1503900)
Wil je alleen de belangrijke meldingen van de brandweer hebben. Dan kan je er voor kiezen om een OVD uit Leiden er in te zetten.

Wil je iedere brandweer uitruk dan moet je de codes van de TS en de HV's en de AL's van Leiden kiezen.

En dan hebben we het nog niet eens over de mogelijke capcodes voor de ambulances.

Kijk op je gemak en als je dengt dat je pager te vaak af gaat dan probeer je weer wat anders.
Uiteindelijk kan alleen jij beslissen over wat een prettig aantal meldingen is.

Plaats reactie