vraag je over een melding

Post tips over afkortingen van termen, plaatsnamen en prioriteitsaanduidingen.
Plaats reactie
snoekie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2006 16:25:57
Locatie: Genemuiden

vraag je over een melding

Bericht door snoekie » 13 okt 2006 16:31:12

wat betekent inci gevolgd door een getal?? Ik kon dat nergens vinden dus......

Gebruikersavatar
Rowin
Forum beheerder
Berichten: 416
Lid geworden op: 10 dec 2005 15:39:18
Locatie: Haarlem --> Kennemerland
Contacteer:

Bericht door Rowin » 13 okt 2006 16:59:38

Waarschijnlijk het incident nummer :wink:


** Verplaatst naar Afkortingen **
Afbeelding
MSN status:Afbeelding

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 13 okt 2006 17:13:51

Je bedoelt bij sommige CPA-Alarmeringen en bij alarmeringen bij Midden en West Brabant :wink:

Inc(i) = Incident nummer :wink:

Gebruikersavatar
tcf
Berichten: 60
Lid geworden op: 4 dec 2005 13:40:15
Locatie: leerdam

Re: vraag je over een melding

Bericht door tcf » 13 okt 2006 17:33:52

snoekie schreef:wat betekent inci gevolgd door een getal?? Ik kon dat nergens vinden dus......
Inci + getal = incidentgespreksgroep ( getal ) van C2000

snoekie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2006 16:25:57
Locatie: Genemuiden

Bericht door snoekie » 14 okt 2006 00:12:32

staat het nummer dan voor het soort melding?? bv 1 is wegdek reinigen of zo iets??

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 14 okt 2006 01:05:25

Als ik mij niet vergis heb je 9 gespreksgroepen. Dus ze gaan vanuit welke gespreksgroep nog over is en daar gaat men verder comuniceren via C-2000 (heeft totaal niets met de melding op zich te maken)

Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 sep 2006 01:15:05
Locatie: Zoetermeer

Bericht door hunter » 14 okt 2006 07:57:42

snoekie schreef:staat het nummer dan voor het soort melding?? bv 1 is wegdek reinigen of zo iets??
TCF heeft het juiste antwoord al gegeven. Het is het nummer van de gespreksgroep waarop de meldkamer het incident met de ambulance wil afwerken. Vroeger zaten alle ambu's binnen een bepaald gebied op hetzelfde kanaal. Kanalen bestaan echter niet meer binnen C2000, het zijn gespreksgroepen en die zou je ook 'virtuele' kanalen kunnen noemen. Iedereen die op zo'n groep afstemt kan elkaar horen, net als met de oude analoge kanalen. Radiotechnisch is het echter geen kanaal, verschillende ambulances kunnen op verschillende frequenties zenden maar elkaar toch horen. Daarom heten het gespreksgroepen.

Sommige regio's hebben ervoor gekozen om elk incident op een aparte gespreksgroep af te handelen, zodat er per groep (kanaal, hoe je het ook wilt noemen) geen verschillende incidenten door elkaar heen lopen en ambu's dus ook geen 'last' hebben van elkaars gesprekken. Bij grotere incidenten waar meerdere ambu's aan worden gekoppeld zullen ze allen in dezelfde groep terecht komen, da's wel zo makkelijk natuurlijk...

De meldkamer weet natuurlijk welke groepen vrij en welke reeds in gebruik zijn. Per incident wordt een van de beschikbare groepen toegewezen en direkt via P2000 doorgemeld aan de ambu zodat deze zich direkt via de juiste groep kan inmelden, zonder te hoeven schakelen.

(GG: anh-inci-9)

GG staat voor gespreksgroep, de naam van deze groep is anh-inci-9 Waarbij "anh" staat voor Ambulance Noord Holland Noord (daar begint elke gespreksgroep bij de CPA/MKA Noord-Holland-Noord mee en in dit geval betreft het incidentgroep nummer 9 en zoals Michael inderdaad al opmerkte heeft de CPA NHN 9 incidentgroepen, maar dat is niet het maximum, theoretisch kun je oneindig veel groepen aanmaken, maar in de praktijk blijken ze er aan 9 genoeg te hebben. In hele extreme gevallen zouden ze alsnog 2 incidenten op 1 groep kunnen zetten, maar dat zal niet vaak voorkomen denk ik...

Nou, veel uitgebreider kan het niet, ik neem aan dat het zo wel duidelijk is? :)

Groeten, Peter.

snoekie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2006 16:25:57
Locatie: Genemuiden

Bericht door snoekie » 14 okt 2006 17:42:46

Nee het is me helemaal duidelijk, bedankt voor de heldere uitleg!!!

Gebruikersavatar
tcf
Berichten: 60
Lid geworden op: 4 dec 2005 13:40:15
Locatie: leerdam

Bericht door tcf » 15 okt 2006 12:57:53

Inderdaad netjes uitgelegd Peter :)
Ik had toen niet veel tijd maar wilde toch even reageren ;)
Jij hebt nu de duidelijke volledige uitleg gegeven.

grtz

Plaats reactie