Zielig zijn ze ook he!

Onderwerpen die niet in de andere categorieën passen maar wel met dit onderwerp te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brian-015
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 aug 2006 15:23:37
Locatie: Wageningen

Zielig zijn ze ook he!

Bericht door Brian-015 » 8 mei 2007 17:52:10

ik kwam deze site tegen kijk eens hoe zielig ze zijn!
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/866191.html#more

Graag jullie mening hierover of ben ik degene die het zielig vind en jullie niet :)

Er zijn toch wel erger dingen dan dit laten ze maar zwaardere overtredingen aanpakken die mensen fietsen noodgedwongen op de stoep omdat die hele straat eruit lig..


Gr, Brian

niels1
Berichten: 136
Lid geworden op: 5 mei 2007 19:07:13
Locatie: schiedam (14-1)

Bericht door niels1 » 8 mei 2007 18:07:10

dit is nogal zielig ga iets beters doen van daag stonden ze met ze 20en op metrostation rdam centrum te controleren op strippekaarte. ga boevuhh vange

Gebruikersavatar
Brian-015
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 aug 2006 15:23:37
Locatie: Wageningen

re

Bericht door Brian-015 » 8 mei 2007 18:10:35

ja vind het ook zielig ze kunnen toch ook gewoon even zeggen van heey mannen laat de volgende keer even en niet meteen ja halt je krijg een boete.

kan hier echt boos om worden

gr, brian :evil:

www.112grunn.nl fotograaf
Berichten: 72
Lid geworden op: 4 feb 2007 11:00:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door www.112grunn.nl fotograaf » 8 mei 2007 18:59:36

en daar betalen we dus belasting voor :evil:

hoezo flikkerstreek :?:

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 8 mei 2007 20:04:08

tsja.. zo werd ik ook eens gepakt in een 1 richtings straatje...

( even kort verhaaltje)

Op mijn vorige adres fietste ik iedere dag jaar in jaar uit door dezelfde straat, welke opeens 1 richting is geworden. Dit had ik dus niet in de gaten en aan het einde van de straat kreeg ik een bonnetje mee. Die straat waar ik het over heb ligt net langs mijn eigen straat, niet dat er even een brief in de bus valt dat het verandert wordt.... maar nu mag ineens wel van bijde zijde ingereden worden door fietsers ( is nu een onderbord bij geplaatst). Hadden zeker genoeg geld opgehaald :roll:
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
Rowin
Forum beheerder
Berichten: 416
Lid geworden op: 10 dec 2005 15:39:18
Locatie: Haarlem --> Kennemerland
Contacteer:

Bericht door Rowin » 8 mei 2007 21:17:20

Goh, zal me niks verbazen als ze dit nu vaker gaan doen omdat ze nu zelf zien dat bijna iedereen, ik zou het zelf ook doen, gewoon over de stoep rijdt bij een open gebroken straat en dat ze daar even lekker weer wat centjes kunnen binnen halen :evil: :evil: :evil:
En hun zelf zouden het ook doen!!

Echt gewoon zo DOM dit, ga dan gewoon in de stad of iets dergelijks staan waar ook dagelijks veel fietsers rijden wat soms wel irritant is :evil: :evil:
Afbeelding
MSN status:Afbeelding

Gebruikersavatar
wireless minds
Berichten: 580
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:06:09
Locatie: Haaglanden

Bericht door wireless minds » 8 mei 2007 21:46:28

gewoon hard doorfietsen :lol: :lol: :lol: deden paar gasten ook bij lichtencontrole hier in buurt, keer erop stonden er ineens motoren bij en politie te fiets :))

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 9 mei 2007 13:15:30

Hier is het meestal best gemeen als ze brommers gaan controleren. Ze zetten een paar agenten op de grote weg ( die zichtbaar is vanaf de school) en vervolgens is de daad werkelijke controle in de wijk ertegenover ( de "vlucht"route). Dus als het waren worden ze er rechtstreeks ingestuurd.

Okey een mobiele bied dan uitkomst, maar wat de meeste niet weten is dat ze op dat moment de hele school hebben ingesloten :?
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
tcf
Berichten: 60
Lid geworden op: 4 dec 2005 13:40:15
Locatie: leerdam

Bericht door tcf » 9 mei 2007 21:43:11

Vind de reacties zeer overdreven!
Het is gewoon nog steeds verboden om over de stoep te fietsen.
Nederlanders willen graag hun eigen regels maken of de bestaande regels aanpassen in hun voordeel. Zo ook nu dus weer.
Heb totaal geen medelijden met de mensen die een bekeuring hebben gehad. Fietsers zijn sowieso al een aparte soort weggebruikers. Veel van hen weten slechts een paar verkeersregels ( ik spreek uit ervaring ).

Even terug naar dit verhaal: er zal vast een reden zijn geweest dat men daar bekeuringen aan het uitdelen was. Zal zeer waarschijnlijk een overlast melding uit de omgeving zijn geweest. En als politie wordt er dan verwacht dat je optreed.....

Volgens vele mensen is gewoon nooit goed wat de politie doet... :evil:

enrique
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:08:43

Bericht door enrique » 9 mei 2007 22:09:44

Inderdaad, ik vermoed dat die dienders (die nu alle commentaar krijgen) niet op eigen houtje daar zijn gaan staan (gna gna gna). Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een gemeente (de burgemeester c.q. het college van burgemeester en wethouders) per sé wilden dat er gehandhaafd werd op snelheid in een 30 km zone. Toen stond het verkeershandhavingsteam dus te laseren in de 30 km zone, en mensen die 37 km per uur of harder reden, te verbaliseren.

Mijn ervaring is dat mensen in zo'n geval reageren met "als ik nou 80 reed...". Maar als je iemand die 100 ipv 50 rijdt verbaliseert, is het "ja maar het was niet gevaarlijk". Als je iemand die ook nog gevaarlijk reed verbaliseert, is het "ja maar het is goed gegaan". Als je iemand als veroorzaker van de aanrijding aanmerkt, is het "ja maar er is niemand gewond geraakt". Als er wel iemand gewond is geraakt, is het "ja maar niet ernstig", of "ja maar hij leeft nog". Bij een dodelijk ongeval is het "ja maar ik deed het niet expres". Bij een opzettelijke aanrijding met dodelijke afloop is het "ja maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan".

De burger bekijkt de overtreding altijd vanuit zijn eigen, egoïstische standpunt. En ja, ik reken mijzelf óók tot die burger, want ook ík baal als een stekker als ik een verbaal krijg voor 10 km te hard, of fietsen op de stoep. Maar toch kan ik altijd wel begrijpen waaróm men verbaliseert, zelfs bij fietsen op de stoep. En ik weet bijna zeker dat die dienders, naast een verbaal, ook uitleg hebben gegeven waarom ze verbaliserend optreden (bv inderdaad overlast uit de buurt of wellicht een eerdere aanrijding van een kind op het voetpad door een fietser). Vergeet niet dat het vingertje bij een ernstig ongeval, veroorzaakt door fietsen op de stoep, al heel gauw richting politie gaat: ja, maar iedereen fietst daar op de stoep, al heel lang, en de politie doet er nooit wat aan....

Er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal/foto/filmpje. Wat niet wil zeggen dat je niet je mening mag hebben natuurlijk.

Plaats reactie